WEK nieuws: 'Final 4 wordt Final 3 voor Fanzonely BRL Light'



De laatste loodjes wegen het zwaarst, zeggen ze wel eens. Ook in de laatste race van het Winter Endurance Kampioenschap, waarvan Team Fanzonely er in drie uitkwam, maakte de BRL Light het laatste uur niet vol. Net als tijdens de 4 uur van Zandvoort was het de motor die het team nekte. Toch leek alles tot op het moment van uitvallen zeer voorspoedig te lopen voor het Jong Talent Team, met BRL Light kampioen Marijn van Kalmthout en Formule Ford talent Liroy Stuart achter het stuur. De sprinter van nature gaf drie uur lang geen krimp en leek probleemloos tweede te worden in Divisie II.

Verkeerde gok in kwalificatie
’s Ochtends had het nog even flink geregend, terwijl het ’s middags stralend weer was op het Zandvoortse circuit. De baan was opdrogende, terwijl het team moest beslissen om te kwalificeren op slicks of regenbanden. Gezien Zandvoort bekend staat om de wisselende condities van de baansecties na regenval, besloot het team te kiezen voor regenbanden. Dat bleek een verkeerde gok te zijn, maar desondanks wist Marijn van Kalmthout er een derde startplaats in Divisie II uit te persen.

Probleemloze race eindigt met vuurwerk
Liroy Stuart nam de start voor zijn rekening en wist in het eerste uur het gat met de nummer één in Divisie II bijna volledig dicht te rijden. Tijdens de pitstop werd dat gat logischerwijs weer groter, maar Marijn van Kalmthout kon de tweede plaats met gemak behouden en klom zelfs op naar een zevende plaats algemeen. Nadat Stuart weer plaats achter het stuur had genomen kreeg het team de meatball, de vlag waarmee de wedstrijdleiding een technisch defect aan de auto aangeeft. Het bleek slechts te gaan om een scheef zittende tankdop en na een snelle check kon de auto zijn weg weer vervolgen. Kort nadat het weer de beurt was aan Van Kalmhout eindigde de race met vuurwerk. De motor vond het genoeg geweest na drie uur en zette zijn wens om te stoppen kort vlammend kracht bij.

In de drie races van het WEK waaraan Team Fanzonely deelnam, maakte het team de drie uur gemakkelijk vol. Maar helaas voor de BRL Light duurden ze allemaal één uur langer. Toch mag Team Fanzonely tevreden zijn met de technische veranderingen die zijn aangebracht. Het team is nog niet klaar met het updaten van de auto, dus de verwachtingen blijven hooggespannen, maar de resultaten in snelheid zijn hoopvol gebleken tijdens het Winter kampioenschap. Jammer dat dit zich niet uitbetaalde in enkele mooie podiumfoto’s.

Fanzonely wordt ondersteund door:
Dunlop - HTS Autotechniek Arnhem - ROC Aventus - Hamer Installatietechniek - Koni - BRL Association

Bron: Stefan van den Boom, Communicatie & PR, Fanzonely





















   



  




  

 

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
6ac332
Onthoud mijn gegevens!