“Spanning in het Kampioenschap 2006 bij de Ford. Ned. Elf BRL-series



28 – 29 oktober a.s. finale-races

De BRL-V6 series kent dit seizoen een ongekend spannend verloop. Na het grote succes van de klasse tijdens de A1 GP op het Circuit Park Zandvoort voor overvolle tribunes en duinen, doet de BRL karavaan het Circuit Park Zandvoort opnieuw aan. Ditmaal om spetterende finale-races aan het publiek te laten zien.

Bij de BRL-V6 ligt het Kampioenschap eigenlijk nog helemaal open. De kandidaten zijn op dit moment op plaats 1 Jacky van der Ende met 175 punten, plaats 2 Sandor van Es met 173 punten, plaats 3 Donny Crevels met 160 punten, plaats 4 Donald Molenaar met 156 punten en op plaats 5 Marc Goossens met 150 punten.



Zal duidelijk zijn dat Jacky van der Ende en Sandor van Es vol in de aanval moeten gaan om de Kampioensbokaal de hunne te mogen noemen. Allebei topcoureurs die graag op de hoogste trede van het podium willen gaan staan. Maar de geschiedenis leert dat daar altijd maar één coureur voor in aanmerking gaat komen. Op het vinkentouw zitten Donny Crevels, Donald Molenaar en de Belg Marc Goossens. Deze laatste drie coureurs gaan er ook alles aan doen om aanspraak op de BRL-V6 Kampioensbokaal 2006 te maken. Dat Donny, Marc en Donald kunnen verrassen hebben zij tijdens de A1 GP laten zien. Een ieder weet nog de inhaalactie van Donald Molenaar van een 17de naar een derde plaats. Marc Goossens die met een glibberende BRL-V6 het publiek wist te vermaken om met Donny de strijd om de hoogste trede aan te gaan. Donny Crevels, die terecht de titel “King of the Dunes” heeft gekregen.





Onderschat de rest van het BRL-V6 veld niet. Deze topcoureurs gaan ook hun eindstand bepalen in het Kampioenschap. Een flink aantal van deze mannen zijn het er nog niet over eens welke plek dat zal zijn. Zo zal Allard Kalff voor eigen publiek willen laten zien dat ook hij met de OTTO BRL-V6 goed overweg kan. Jeroen Reijntjens met de Hörmann BRL-V6 en Nelson van der Pol met de Teunissen BRL-V6  gaan zeker op het gas. Peter Gerhards die opeens voorin te vinden is en een geweldige show met de A1 GP heeft laten zien. Allemaal toppers die een podium plaats waardig zijn. Kortom van voren tot achter spanning gegarandeerd tijdens deze finale-races.





Op veler verzoek nogmaals de specificatie van de BRL-V6: de BRL-V6 is een zgn silhouet raceauto. Voorzien van een spaceframe met daar overheen een polyester body van een Ford Mondeo en weegt 925 kg. De motor, afkomstig uit de Ford Mustang, heeft een inhoud van 4,0 liter, 6 cylinders en geeft 325 pk op het asfalt. De raceauto staat op de hoge Hoosier banden en heeft daardoor een NASCAR achtig uiterlijk en geeft een prachtige sound. Alle BRL-V6 raceauto’s zijn gelijk, alleen de afstelling van o.a. de wegligging kan naar behoefte van de coureur worden afgesteld. Motorblok en management zijn verzegeld om een gelijkwaardige competitie te garanderen, de BRL-V6 is achterwiel aangedreven.



En dan de BRL-Light, ook daar volop spanning in het klassement. Marijn van Kalmthout zal alles op alles moeten zetten om zijn titel voor 2006 te prolongeren. Marijn is klassements aanvoerder met 214 punten. Daarachter staat Dick Freebird met 211 punten. Logisch dat de strijd tussen deze coureurs gaat plaats vinden. Peter Furth neemt de derde plaats in met 179 punten, gevolgd door Henry Zumbrink met 172 punten. De einduitslag staat voor deze coureurs dan ook zeker niet vast en is nog helemaal open. Routinier Theo Stor met 143 punten staat op een vijfde plaats en kan nog wel eens verrassend naar voren komen. De BRL-Light is een klasse waarin jong talent zich kan vormen en de eerste stappen in een autosport carrière willen zetten. Jochen Habets en Thomas Hylkema (allebei Collé Rental & Sales Racing Team), Henri Zumbrink en Dick Freebird komen bij de karts vandaan.

De BRL-Light is een raceauto met de body van een Ford Focus. Kenmerkend voor de BRL-Light is de enorme vleugel achterop de auto, wat een spectaculair uiterlijk geeft. De 225 pk sterke 2,3 liter Ford Duratec motor is in een spaceframe ingebouwd en weegt slechts 825 kg. De BRL-Light is achterwiel aangedreven.



Harry Maessen, initiatiefnemer BRL-series: “Coureurs en teams die belangstelling hebben voor een stoeltje in de BRL-V6 of de BRL-Light voor 2007, raad ik aan om met reserveren niet te lang te wachten. Het aantal vrije stoeltjes is zeer beperkt en gezien de belangstelling voor de BRL-series is enige haast geboden. Serieus geïnteresseerden kunnen contact met mij opnemen. Tot het publiek zou ik zeggen: kom kijken in de paddock hoe de monteurs aan de raceauto’s werken, maak een babbel met de coureurs. Toegankelijkheid en bereikbaarheid voor het publiek is het recept van onze klasse. Ik wens u allemaal veel raceplezier.”





Bronvermelding: Media Team BRL-V6
Foto's: www.Eric-Experience.com / www.bdj3.nl


                               www.brl-v6.com


                 www.colle-sittard.nl / www.colleracing.nl


                               www.kika.nl

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
a6ed26
Onthoud mijn gegevens!