BRL Nieuws: Roy Monden 'Finale-races weekend vol tegenslag'



Ik heb met spanning uitgekeken naar de finale-races op het Circuit Park Zandvoort om diverse redenen. Het is hartstikke leuk om op Zandvoort te rijden en de finale-races zijn de laatste wedstrijden waarin je wat kan laten zien. Helaas zou het weer anders uitpakken dan gepland. Sponsors Delbouw & Kingspan kwamen met precies 101 mensen naar het circuit en dat is een enorme stimulans. De vrije training werd benut om de diverse afstellingen te controleren en een setup te vinden voor de kwalificatie.





De kwalificatie verliep in mijn ogen naar tevredenheid. De auto was goed en de setup prima totdat op een gegeven moment de wegligging niet meer optimaal was. En je zult altijd zien dat dit net gebeurd als je met je snelle rondes bezig bent. Dus kwam er een tijd uit de bus waar je nu niet trots op hoeft te zijn. Het betekende dat ik bij de startopstelling op de zestiende plaats terecht kwam. Bij controle bleek dat een lekke voorband de veroorzaker was van het wegliggings probleem.






                       www.insulation.kingspan.com

Maar niet getreurd, meestal heb ik een goede start en kan daarmee wel enkele plaatsen goed maken. Al vrij snel na de start was er een race incident waar toch een flink aantal auto’s bij betrokken waren. Gelukkig wist ik de ravage zoveel mogelijk te ontwijken maar kon er niet aan ontkomen dat de voorkant van mijn Delbouw BRL-V6 behoorlijke schade opliep. Het gat aan de voorkant van de auto was zo groot dat de motorkap ging funktioneren als een remparachuut. De aërodynamische uitwerking was zo erg dat ik niet meer in de zesde versnelling kon komen. Ik had liever gehad dat de hele kap weggewaaid was. Uiteindelijk zat er niet meer in dan een twaalfde plaats.





Nadat de schade weer hersteld was begon race twee. De start verliep niet helemaal naar wens, maar er waren toch enkele interessante duels met de andere collega’s. De auto kreeg weer wegliggings problemen en daardoor moest ik steeds meer naar achteren in het veld. Dat was geen rijden en na een spin achter op het circuit kwam ik langs de baan terecht, de auto was niet te houden. Oorzaak, weer een langzaam leeglopende band die ik waarschijnlijk heb opgelopen bij de ravage in de eerste wedstrijd. Het polyester versplintert helemaal en het worden net kleine spelden. Als je dan pech hebt dat die splinters in je band terecht komen heb je een probleem. Die splinters zijn namelijk zo klein dat je bij een controle van de band deze niet ontdekt.




                               www.delbouw.nl

Samengevat: deze finale-races hebben mij niet gebracht waar ik naar toe had willen gaan en wij zullen alle pijlen op het seizoen 2007 gaan zetten. 2006 Sluiten wij af met gemengde gevoelens, maar wel met het begrip dat ook dit autorace is. Het kan meezitten en het kan tegenzitten, de uitslag weten jullie. Schoonmoederdag komt er aan op Zandvoort en een ieder die eens een keer mee wil rijden kan naast mij instappen. Snel inschrijven is een must want de tijd om te rijden is beperkt.





Ik wil vooral de sponsors Delbouw dak & techniek, Kingspan Isolatie oplossingen, AUTO & tuning, TOTAL Tuning, EPS uitlaten, USA Engines, AROBA banden, ASN Autoschade Almere, Champions Amsterdam en Chiel Bos Suspensions bedanken voor hun inzet en belangstelling. Mijn technisch team bedank ik voor het vele werk wat zij verricht hebben, als ook mijn teammanagement en de hele BRL-Organisatie.

Nogmaals bedankt voor alles.

See you in 2007.

Roy Monden






                                www.delbouw.nl


                        www.insulation.kingspan.com


                                www.brl-v6.com

 

 

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
2f0215
Onthoud mijn gegevens!