BRL nieuws: 'BRL Light splitst zich van BRL-V6 en gaat zelfstandig'



De laatste maanden is er achter de schermen veel nagedacht om de verdere toekomst te bepalen van de BRL Light. De BRL-V6 en BRL Light reden de afgelopen jaren bij elkaar onder de noemer Benelux Racing League en reden voor twee klassementen. Inmiddels gaan er voor 2010 wat zaken veranderen. De BRL-V6 gaat in een ander format door, terwijl de BRL Light groot genoeg is om op eigen benen te staan.



"Wij zijn er in zoverre uit dat we op hoofdlijnen de toekomst van de huidige BRL Light willen garanderen en verder trachten uit te bouwen", zegt Eric van den Munckhof namens de Stichting BRL Light.



"Deze hoofdlijnen willen we aan u kenbaar maken om in ieder geval te laten zien dat de klasse zijn voortbestaan in 2010 zeker zal continueren."

De klasse gaat verder onder de vlag van de Dutch Supercar Challenge:
Er worden 8 evenementen georganiseerd op de diverse circuits;
Inschrijfgeld voor het gehele seizoen zal neerkomen op ongeveer 9.500, de betaling zal voorafgaand aan het seizoen moeten plaatsvinden;
Het inschrijfgeld is inclusief 1 vrije training, 2 races minimaal 45 minuten en max. 60 minuten, 4x pitlane tickets, 6x paddock, 1x paddock voor truck, 1x paddock ticket voor auto, 2x vip hospitality, uitzendingen op TV;
De BRL Light klasse wordt ingedeeld in de categorie Super Sport 2.

Voorlopige Racekalender 2010
Deze wordt definitief gemaakt eind november / begin december. Zodra deze definitief kenbaar gemaakt kan worden krijgt eenieder hiervan bericht. Het zullen uiteindelijk acht evenementen worden.



Momenteel wordt nog nagedacht of we de naam BRL Light blijven behouden. Een en ander zal ook afhangen van mogelijke sponsoren. Er gaan een aantal updates aan de auto plaatsvinden voor ongeveer 6.000,-. We zijn er nog niet helemaal uit welke updates het gaan worden, echter aan onderstaande veranderingen wordt nagedacht:
Achterkant / defuser;
Uitbouw achterschermen;
Tankaanpassing maximale rijtijd van een uur;
Remklauw met schijven voor;
Uitlaatsysteem vernieuwen;
Update van de motor;
Smeersysteem, dry sump.



De klasse blijft een eigen technisch reglement behouden met eigen keuring. We moeten uiteraard aan alle veiligheidsvoorschriften kunnen voldoen voor de DSC. Maar daarnaast willen we het technisch reglement blijven behouden om de klasse hetzelfde te houden. Buiten het klassement van de DSC wordt er een eigen klassement bijgehouden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Eric van den Munckhof, telefoon 06-53264562 of Toon Troeijen, telefoon 06-53251701.

Bron: RaceXpress














          













   



  


  

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
bf138c
Onthoud mijn gegevens!