Van de heuvel nieuws: 'Racing op naar seizoen 2008'



Etten-Leur - In het nieuwe pand van vd Heuvel PR & Race Promotions wordt door VDH racing achter de schermen weer hard gewerkt aan seizoen 2008. Nog steeds wordt geprobeerd om coureur Jeroen van den Heuvel volgend jaar
eindelijk een budget en auto te geven waarmee hij kan laten zien dat hij nog steeds bij de top van de autosport behoort.

Het seizoen 2007 was geen makkelijk jaar voor het team. Sponsors die uiteindelijk niet het beloofde geld over konden maken en het zoeken naar nieuwe budgetten bleek nog nooit
zo moeilijk. Daartegenover moest het team wel prestaties laten zien aan de klanten die al wel getekend hadden voor seizoen 2007. Daar het team als onafhankelijk bedrijf functioneert en het dus echt moet hebben van de PR
inkomsten gekoppeld aan alle soorten inkomsten uit de autosport is het dus belangrijk voldoende omzet te genereren.



De fantastische 2e plaats bij de 24 uur van Dubai voor het H&P team, de verschillende podiums voor het
fabrieksteam van Saker Europe en natuurlijk de 5e plaats tijdens de Champcar DSC op Assen tussen alle topteams, heeft ervoor gezorgd dat het team nog steeds bekendheid heeft. Het team heeft al jaren veel steun gehad van Cor
Euser, H&P, Saker Sportscar Europe, Dick van Elk ( Dutch Supercar Challenge ), DUNLOP, Ford USA, APW en Ferodo-Nederland en alle andere sponsoren. Ook voor seizoen 2008 zijn weer onderhandelingen met verschillende partijen
bezig om in het volgende seizoen te racen.

Met de Marcos is in 2007 wel veel testwerk gedaan en een paar nieuwe ontwikkelingen toegepast die bij VDH Racing in eigen huis geproduceerd zijn. De Marcos staat bekend om zijn zeer karakteristieke racegedrag gecombineerd met zeer aparte rijstijl om het een snelle race auto te maken. Helaas gaat
dit gecombineerd met een hoge running cost, mede omdat er bijna geen standaard onderdelen voor de Marcos beschikbaar zijn. VDH Racing heeft dit seizoen alle onderdelen in eigen huis ontwikkeld en getest in combinatie en overleg met toeleveringsfabrikanten. Dit maakt het mogelijk de running cost redelijk te houden en ook onderdelen te ontwikkelen en leveren aan andere teams in heel Europa.



Momenteel worden ook de Marcos motoren in eigen huis gereviseerd voor eigen PR en testwerkzaamheden, maar ook de mogelijkheid om dit voor andere bedrijven/klanten/teams te doen. Uiteraard gebeurt dit in samenwerking met
vaste leveranciers ZMT,Beek Racing en FORD USA. Tevens beschikt het team nu over voldoende voorraad voor Marcos onderdelen en onderdelen van JLS voor alle benodigdheden van ieder raceteam.

Momenteel zijn er serieuze gesprekken bezig Jeroen van den Heuvel in een hele snelle auto aan de top van de GT-klasse van de DSC te brengen. Daar de onderhandelingen  Wanneer dit niet lukt moet het team uitwijken naar een nieuw budget om de Marcos in 2008 in de DSC te krijgen. Ook voor 2008 staan er testsessies/sponsordagen/incentives  op het programma met de Marcos en de Saker. Tevens zal geprobeerd worden de Saker in te zetten in de Saker-Challenge 2008.

Bron: Media Jeroen van den Heuvel





                             


Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
c5e944
Onthoud mijn gegevens!