TDC nieuws: 'Geen maat op Pim van Riet en Marcel Nooren tijdens Tango Masters of Formula 3'



Zandvoort, 14 juni 2009 - Pim van Riet en Marcel Nooren hebben tijdens de Tango Masters of Formula 3 op Circuit Park Zandvoort de tweede race van de Toerwagen Diesel Cup op hun naam geschreven. Het duo, rijdend met een BMW 120d, nam in de eerste bocht de leiding over van de pole-sitter en stond de koppositie daarna alleen nog tijdens de pitstopserie af. Equipe Steenmetz (VW Golf) eindigde op de tweede positie, terwijl Jeroen den Boer (Toyota Auris) met een derde plek belangrijke punten voor het kampioenschap scoorde en de leiding in het tussenklassement behoudt.

Bij het doven van de lichten schoot equipe Van Riet/Nooren als door een adder gebeten naar voren en wist in de eerste bocht direct de koppositie over te nemen van de Volvo-equipe Marcel Roeleveld/Bas Baars. Ondertussen slalomde het als twintigste gestarte duo Frank Wilschut/Cor Euser zich een weg naar voren en wist al in de openingsronde het halve veld te passeren. Hun inhaalslag werd een halt toe geroepen na contact met equipe Steenmetz, wat Wilschut/Euser een lekke band opleverde.


 
Zo gecontroleerd het duo Baars/Roeleveld afgelopen vrijdag in de eerste wedstrijd nog de overwinning behaalde, zo ongeremd kwam hun weekend ten einde in de tweede manche. In een poging om verloren plekken goed te maken, elimineerde het Volvo-tweetal in een gevecht om de tweede positie zichzelf en de equipe Hugo Charles/Christiaan Frankenhout. Sven Andries/Marc Goossens werden eveneens getroffen, maar konden – na een bezoek aan de pitstraat –  hun weg alsnog vervolgen. Uiteindelijk werd het Vlaamse tweetal op drie ronden achterstand geklasseerd.
 
Jeroen den Boer profiteerde, nam dankbaar de tweede positie over en kon deze positie tot aan zijn pitstop behouden. Maar als klassementsaanvoerder moest hij vijftien seconden langer stilstaan en verloor daardoor zijn tweede positie aan equipe Steenmetz. “Ik had een goede start en kon aanhaken bij het groepje om de tweede plaats. Baars remde in de Tarzanbocht te laat en nam twee anderen mee; ik kon er goed omheen en lag toen tweede. Doordat ik echter langer in de pits moest stilstaan, werd ik uiteindelijk derde. Maar meer dan dit zat er echt niet in!”
 
Vader en zoon Steenmetz profiteerden van het ongeval aan de kop van het veld, maar leverden ook volop strijd in een gevecht met equipe Euser/Wilschut. “Ik werd door Euser bijna naast de baan gedrukt, maar ik heb geen grasmaaier, dus ik liet hem staan. Uiteindelijk hield ik er wel een slag in mijn velg aan over”, vertelde Ruud. “Ik merkte wel dat de auto daardoor wat meer trilde, maar echt veel hebben we er niet door verloren.” René voegde eraan toe: “Ruud heeft weer erg goed gereden, we hebben snelle rondetijden genoteerd en dit was het maximaal haalbare. De BMW was gewoon veel sneller vandaag!”
 
Nooren zorgde dit weekend voor versterking in de vorm van GT4-coureur Pim van Riet en dat betaalde zich in de eerste wedstrijd al uit met een tweede positie. In de tweede race wist Nooren/Van Riet de leiding in de eerste bocht over te nemen. Op de helft van de wedstrijd had het BMW-tweetal al een voorsprong opgebouwd van maar liefst twintig seconden. Uiteindelijk won de equipe haar eerste wedstrijd in de Toerwagen Diesel Cup met een marge van ruim 28 seconden. “Dit had ik absoluut niet verwacht”, vertelde Nooren verbaasd. “De Volvo ging vrijdag zoveel harder, maar ik had een goede start en kon hem buitenom inhalen en daarna al snel weglopen. Doordat ik me kon concentreren op het rijden van mijn eigen ronden en konden we een grote voorsprong opbouwen. Eerste en tweede in een weekend, helemaal top!”


 
De volgende wedstrijden in de Toerwagen Diesel Cup worden verreden tijdens het Formido Race-Festival, 4 en 5 juli a.s. op TT Circuit Assen.
 
UITSLAG TANGO MASTERS OF FORMULA 3

Toerwagen Diesel Cup Race 2:

1. Equipe Nooren/Van Riet, BMW 120d, 24 ronden, in 51 min 52,449,
2. Equipe Steenmetz, VW Golf, op 28,848 seconden,
3. Jeroen den Boer, Toyota Auris 2,2d, op 30,640,
4. Equipe Cornelissen/Bos, BMW 120d, op 36,586,
5. Equipe Slaghekke/Oosterman, VW Golf, op 37,263,
6. Equipe Dik/Gras, Seat Ibiza Cupra, op 39,746,
7. Equipe Sluiter/Van Leen, BMW 120d, op 47,271,
8. Equipe Van der Vecht/Dekking, Alfa Romeo 147 JTD, op 55,673,
9. Equipe Van Dam/Dekker, Toyota Auris 2,2d, op 58,461,
10. Equipe Euser/Wilschut, BMW 123d, op 1 min 15,364,
11. Equipe De Groot/Morien, VW Golf, op 1 min 25,289,
12. Equipe Stox/L’ortye, BMW 120d, op 1 min 35,239,
13. Geert Smeijsters, SEAT Ibiza Cupra, op 1 min 53,210,
14. Equipe Luc Braams/Bol, BMW 120d, op 1 ronde,
15. Equipe Van der Veekens/Siebeling, Alfa Romeo 147 JTD, op 1 ronde,
16. Dries van der Vossen, BMW 120d, op 1 ronde,
17. Equipe Van Doorn/Zwart, BMW 120d, op 1 ronde,
18. Equipe Versluis, BMW 120d, op 1 ronde,
19. Equipe Goossens/Andries, BMW 120d, op 3 ronden.
 
Niet geklasseerd:
Equipe Frankenhout/Charles, BMW 120d, op 19 ronden,
Equipe Baars/Roeleveld, Volvo C30 D5, op 21 ronden.
 
Stand aan kop na zes van veertien races:
1. Jeroen den Boer             86 punten
2. Marcel Nooren                84 punten
3. Equipe De Groot/Morien   73 punten
4. Equipe Steenmetz           63 punten
5. Frank Wilschut               54 punten






















   



  


  
  

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
9f6194
Onthoud mijn gegevens!