Nat. autosport nieuws: 'Vd Heuvel aan de start in Nascar DNRT V8-klasse'



Etten-Leur- Na lange gesprekken met verschillende sponsoren heeft het management van Jeroen van den Heuvel alvast één knoop doorgehakt: we gaan sowieso Nascar rijden ! Huub Vermeulen en zijn DNRT halen de Nascar naar Europa. Een grote dikke Amerikaan van slechts 1000 kilogram met
bijna 500 PK aan de wielen.

Jeroen heeft weken geleden al 2 testsessies afgewerkt met dit beest, en was toch erg onder de indruk van de auto.
Normaal zijn de Amerikanen heel snel op de rechte stukken, maar zijn ze niet door de bochten te krijgen. Daar heeft de organisatie grote aanpassingen aan gemaakt tevens in combinatie met Jeroen zijn grote sponsor Henk Thuis van INTRAX. Jeroen: " wat op het eerste gezicht een log schip lijkt gaat als een mes door de bochten, ik stond er echt van
te kijken, zeker in combinatie met die Amerikaanse ballonbanden (Hoossier )". Het team van VDH Racing denkt toch veel uit de auto te kunnen halen, en de auto nog sneller te kunnen krijgen.



De auto haalt nu de tijden al waar wij al 2 jaar aan ontwikkeling met de Marcos in hebben zitten. Mede dankzij alle hulp van o.a. de DNRT, Intrax, vd Heuvel
Bedrijfswagens, van Leeuwen Transport,Bresam Heftrucks, De Graaf Konstuktie, Allworx, Handelsmarkt.nl en de APW Group zijn alle onderhandelingen rond gekomen.
De animo voor deze klasse is nu al groot, en men verwacht nog veel meer voor 2008/2009.

Jeroen: " de goede mensen zitten achter de organisatie
en qua PR staat er nog veel te wachten". Dat de auto nu al een succes is, is bekend, en er is ook veel vraag naar de auto. Maar de organisatie beschikt over een commissie welke beslist wie er in aanmerking komen voor een auto, en of ze aan de eisen voldoen om aan de start te mogen verschijnen. Dit was dus voor het Brabantse team geen probleem. De cup
zal waarschijnlijk 5 tot 7 wedstrijden per jaar gaan rijden over
verschillende circuits in Europa, de definitieve kalender wordt
binnenkort bekend gemaakt.

Het team is ook nog druk bezig een startplek te kunnen verkrijgen in de Dutch Supercar Challenge. Jeroen : " Ik heb een goed gesprek gehad met Dick van Elk en onze vaste adverteerders/sponsoren van het VDH Racing
Team, en zelfs met hun steun is de DSC te duur geworden om mee te kunnen strijden voor het kampioenschap". Voor Jeroen staat één ding vast :"alleen ergens in meerijden voor het rijden, dan blijf ik liever thuis!". Een coureur wil namelijk altijd strijd en competitie. In de DSC moet je tegenwoordig een heel groot budget meenemen om überhaupt in de top 10
mee te kunnen vechten. Jeroen : " klasses waar alleen het grote geld zorgen voor de beste eindklasseringen daar willen en kunnen wij als semi-privé team al niet meer aan mee doen". "Uitzonderingen daargelaten zoals mijn leermeesters Cor Euser en Peter van der Kolk en super talent Danny van Dongen, maar de rest moet het toch echt van hun geld hebben! ". Mijn liefde voor de DSC en zijn super en gezellige organisatie zal altijd blijven bestaan en we zullen ook blijven vechten voor een paar startplaatsen in 2008, maar voorlopig hebben we nog niks "; aldus een reële coureur. Jeroen heeft zijn race carriere ook te danken aan deze mensen, zeker in combinatie met Dick van Elk en Dunlop, maar de DSC is
zo professioneel geworden en daar moet het budget wel in mee blijven groeien anders sla je als coureur alleen maar een flater, en daar heb ik een hekel aan !

Overigens voelt Jeroen zich erg thuis bij de DNRT-organisatie van Huub Vermeulen,Ria Waterreus en hun mensen. Jeroen; " Het is altijd gezellig bij hun, en zorgen dat je aan veel race uren toekomt. Tevens hebben ze ook alle goede ingangen bij de juiste mensen en circuits wat weer veel response bij onze klanten en sponsoren geeft". Het team heeft zich de laaste tijd ook gericht op hun zakelijke markt op de circuits. Het team
kan veel onderdelen leveren voor o.a. Marcos / Ford Racing en alle pitbox benodigdheden. Tevens runt het team nog steeds een Saker en Marcossen. Een Marcos is weer helemaal nieuw gebouwt met allerlij GTR specificaties en gaat de verkoop in. Daarnaast gaat het team nog één of 2 Marcossen nieuw bouwen voor de verhuur en/of verkoop om zo hun naam
verder te vestigen in de autosport.Het team probeert ook nog wat races en promotiedagen met de Saker van vriend en buurman Laurens Meyer af te werken, maar naast deze baan moet hij natuurlijk ook nog in zijn aluminiumfabriek aan het werk. Jeroen : " dit natuurlijk het liefst in combinatie met zoveel mogelijk race evenementen en testdagen, want naast
alle activiteiten doe ik toch echt mijn werk het liefst achter het stuur!! ".

Media Jeroen van de Heuvel





                             


  



  


 

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
f04744
Onthoud mijn gegevens!