Assen 22 oktober, de Finale 'Dutch Supercar Challenge"



Zaterdag 21 en Zondag 22 Oktober is het zover. De finale races van de Dutch Supercar Challenge (DSC) op het TT Circuit in Assen.  Met een deelnemersveld van meer dan 50 auto’s is een spectaculaire race verzekerd.

Het eenvoudige maar effectieve reglement van de DSC staat garant voor een grote diversiteit aan auto’s.  Marcossen, Porsches, V8 Stars, Vipers, BMW’s, ex. DTM wagens, Ferrari’s, en Lamborghini, alles rijdt mee in deze spectaculaire races.

Naast de spannende races van de DSC zelf, zijn er ook een aantal andere klassen te gast, waaronder de BMW Ziengs Cup, en de historische GT’s en toerwagens van het Delta Lloyd private banking NKHTGT en de Youngtimers. Voor de toeschouwers staat er niet alleen een hoop race spektakel te wachten maar ook een aantal andere leuke activiteiten en demo’s. 

Toegang zaterdag is gratis, kaarten voor zondag kosten slechts € 10,00 en zijn aan de kassa verkrijgbaar.

Kampioenschap binnen de Dutch Supercar Challenge beslist?
De strijdt in de GT divisie is nog volop aan de gang. Rijdt Hans Ambaum de Viper (233 punten) naar een overwinning of is het toch Lex van der Meijden in de Marcos Mantis (211 punten)die het kampioenschap binnensleept, er zijn nog 44 punten te verdienen komend weekend 
Ook in de Supersport divisie is nog niets beslist. Is het Pieter van Soelen met zijn BMW GTR (229 punten) die zich na de finale races op Assen kampioen mag noemen of is het misschien Richard van den Berg in de BMW WTCC M3 met 216 punten die de hoogste plaats zal innemen.

In de Sport divisie lijkt de strijd gestreden. Eugène Janssen en Rolf van Os in de BMW compact zijn vrijwel niet mee in te halen door de voornaamste concurrent, Bas Barenbrug maar ook hier geldt “you first have to finish to finish first”. Tussen de nummers drie en vier wordt nog fel gestreden wordt het  Berry van Elk in de Mini Cooper S Turbo of Kees Kreijne in de Lotus Exige.

Het zijn allemaal vragen die in de laatste race op het TT circuit van Assen zullen worden beantwoord.

Ziengs Cup op TT circuit in Assen
Met een deelnemersveld van 30 wagens is de BMW Ziengs Cup prachtige cuprace om naar te kijken. Als basis voor de racewagens staat de BMW E36 2.5. Deze wagens mogen met een maximaal vermogen van 210 PK en een rijklaar gewicht van 1300 KG aan de start verschijnen. De races van deze cup worden altijd druk bezocht en ook tijdens het weekend van 21 en 22 Oktober staat deze cup weer garant voor hoop close racing.

Delta Lloyd Private Banking Historisch Toerwagens en GT’s
Het Nederlands Kampioenschap voor Historische Toerwagens en GT's - NK HTGT - wordt sinds 1997 als officieel Nederlands Kampioenschap verreden met Delta Lloyd Private Banking als hoofdsponsor. Het kampioenschap staat open voor auto's van 1947 t/m 1966 en sinds 2004 ook voor auto's van 1966 t/m 1971.

Alle auto's zijn geprepareerd conform de Code Sportif International, Appendix K. Hierdoor hebben de auto's de specificaties uit de tijd dat ze nieuw waren. Uitgebouwde auto´s, spoilers en slicks zijn uit den boze! De races van het Delta Lloyd Private Banking NK HTGT zijn aantrekkelijk om naar te kijken door de vele verschillende auto´s: Fiat-Abarth 1000 TC, Mini Cooper S, MG B, Austin Healey, Ford Cortina, Ford Mustang, Morgan 4/4, BMW 1800 tI, Porsche 911, Marcos 1800 GT, Lotus Elan, Triumph TR 4, Bizzarini GT, en nog veel meer.

In de races ontspint zich altijd een spannende strijd waarbij auto's uit verschillende klassen het flink met elkaar aan de stok kunnen krijgen. De strijd tussen de Mini en de Mustang herhaalt zich keer op keer. Het is duidelijk dat een grote motor lang niet altijd een grote voorsprong betekent!

Youngtimer Trophy
De Youngtimer Trophy is de tweede raceklasse met prachtige historische racewagens die aan de start verschijnen.  De Trophy is in twee divisies is verdeeld die aansluiten bij het NKHTGT. De deelname staat open voor auto’s die tussen 1 januari 1966 en 31 december 1975 zijn gehomologeerd (Divisie I) en van 01 januari 1976 en 31 december 1981 (Divisie II).

Aan de start verschijnen auto’s die menig toeschouwer zelf heeft gehad, zoals de BMW 2002, VW Golf GTI, Ford Escort, NSU TT en Renault 12. Maar ook zeldzamere typen zoals de Vauxhall Magnum, Triumph Dolomite, Saab 99 en Mercedes 300 maken deel uit van het volle startveld. Ook bij de Youngtimers zijn de kampioenen nog niet bekend en word er binnen de klasse nog volop gestreden.
 

Programma Finaleraces Assen :

Zaterdag 21 oktober 2006
10:00    Vrije trainingen DSC
11:05    Vrije training BMW E36 Ziengs Cup
11:30    Vrije training Delta Lloyd Private Banking NKHTGT
11:55    Vrije training Youngtimer Trophy
12:20    Kwalificatie BMW E36 Ziengs Cup
12:45    Kwalifikatie Dutch Supercar Challenge ,
            Div Sport/SS-B
13:10    Kwalificatie Dutch Supercar Challenge, Div. GT/SS-A
13:35    Pauze
14:35    Kwalifikatie Delta Lloyd Private Banking NKHTGT
15:00    Kwalifikatie Youngtimer Trophy
15:35    Race 1 Dutch Supercar Challenge, 60 minuten + 1 lap
16:55    Race 1 BMW E36 Ziengs Cup, 60 minuten

Zondag 22 oktober 2006
11:00    Warm Up Dutch Supercar Challenge
11:30    Race 1 Youngtimer Trophy 20.minuten
12:00    Demo's  - Racetaxi's
13:15    Race Delta Lloyd Private Banking NKHTGT,
            60 minuten
14:30    Race 2 Dutch Supercar Challenge, 60 minuten + 1 lap
15:50    Race 2 BMW E36 Ziengs Cup. 60 minuten
17:00    Taxiritten met gasten

Meer info op www.supercarchallenge.nl


                   www.supercarchallenge.com


                      www.eurotechgroup.nl

                        www.circuit-assen.nl

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
0d2ebe
Onthoud mijn gegevens!