Int. autosport nieuws: 'Steegmans & Bruynoghe kijken tevreden terug'



Steegmans & Bruynoghe tevreden over maidentrip van de Lotus in de Dunlop Endurance Cup

Afgelopen zondag kwam het AD Sport-duo Steegmans/Bruynoghe voor het eerst met de Lotus 2-Eleven aan de start in de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup. De Lotus kwam uit in Klasse 3 voor wagens tussen 2500 & 3499 cc. Met 18 wagens aan de start in Klasse 3 sleepten Erik en Harry een 7de startplaats uit de brand. Na een slopende wedstrijd over vier uur bolde de Lotus als 5de over de finish.

“De kwalificatie had een stuk beter gekund”, geeft Erik Bruynoghe achteraf uitleg. “Bij het begin van de sessie schoof ik in het kanaalgedeelte van de baan op een waterspoor van een voorganger. Ik ging binnenkant bocht de bandenmuur in en moest terug binnen voor herstelling. Vooral de remmen baren me een beetje zorgen. Ze blokkeren constant als we echt de limieten gaan opzoeken. Het monteren van een pedal box zou geen overdreven luxe zijn. We hebben de Lotus ook iets lager gezet, wat de baanligging toch voor een stuk verbeterde. Ik heb echt niet gepusht en een eigen tempo gereden. Ik was best tevreden met de vijfde plaats. Maar er is duidelijk nog ruimte voor progressie. Met de Lotus moeten we in staat zijn om voor een podiumplaats te rijden. We gaan in ieder geval door met de Lotus in de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup”, besluit Bruynoghe.

Ook Harry Steegmans was niet ontevreden met de uitslag na de wedstrijd. Al was ook hij van mening dat er meer had ingezeten.
“We waren reeds in het begin van de wedstrijd op achtervolgen aangewezen. Na vier ronden stonden we reeds binnen om andere remblokken te monteren. Dit kostte ons 5 ronden. De Lotus heeft geen centrale wielmoer en geen pneumatische krik. Tijdens mijn stint kreeg ik dan ook nog eens af te rekenen met een klapband aan de Jacky Ickx. Ik heb nog een volledige ronde moeten afhaspelen op de velg en nog een extra stop moeten inlassen om een nieuw wiel te monteren. In totaal gingen acht ronden verloren. Als ik de verloren tijd optel, dan staan we op het podium. Op het einde van de wedstrijd hebben we er nog een flink tempo op nagehouden. Een voordeel in dergelijke weersomstandigheden is wel dat we buiten zitten. We hebben dan ook véél minder last van uitputtings-verschijnselen dan in vele andere teams.



Maar zoals Erik reeds aanhaalde is er nog véél ruimte voor progressie. De motor en de versnellingsbak zijn zuiver GT4. We kunnen op termijn ook nog spelen met aërodynamische onderdelen terwijl we ook nog een grotere splitter kunnen monteren. We gaan in ieder geval beginnen met een pneumatische krik te monteren. Voor de rest zien we wel wat de toekomst brengt. Gezien het feit dat ik ook nog wil rijden in de GT4 European Cup, kunnen we niet zomaar alles gaan wijzigen. Maar wat betreft de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup kijk ik met voldoening terug op afgelopen weekend. We hebben het potentieel van de Lotus getoond en hebben ons goed geamuseerd. We komen zeker terug de volgende wedstrijd”, besluit de Antwerpenaar.  


Bron: Peter De Sonville (www.dsp-vof.be )

   

  

  

  



  


 
  

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
9a3ebd
Onthoud mijn gegevens!