Int. autosport nieuws: 'Accent Racing klaar voor de aftrap - Circuit Zolder: Belgian Race Kick Of'



Philip Cracco zal samen met Peter Van Audenhove een dubbel programma afwerken dit seizoen. Enerzijds hebben ze op het tracé van Francorchamps reeds de eerste wedstrijd van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup achter de kiezen waarin ze met een Porsche 996 GT3 Supercup van Speedlover op de 8ste plaats eindigden. Komend weekend zal het Accent Racing-duo op Circuit Zolder opnieuw met een Porsche aan de start komen voor de tweede wedstrijd van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup. Daarnaast zullen Philip en Peter ook de start nemen van het Belgian GT Championschip met een Aston Martin N24 GT4.

Vorig seizoen beperkte Accent Racing zijn autosportactiviteiten tot wedstrijden in de Belcar Endurance Cup.



De 45-jarige ondernemer uit Hooglede begon zijn autosport-carrière een 10-tal jaar geleden in rally. Maar de drukke beroepsomstandigheden van Cracco beperkten de verkenningen van het parcours. De beperkte kennis van de etappes en het feit dat de West-Vlaming zich ondanks alles vooraan wou manifesteren vertaalde zich meermaals in sorties.
Philip Cracco: “Mijn drukke agenda laat me enkel ruimte om wedstrijden af te werken die zo weinig mogelijk tijd opslorpen. Vandaar mijn overstap richting circuit een vijftal jaar geleden. Het is Speedlover die me voor dit seizoen in contact bracht met Peter Van Audenhove en het klikt goed. Afgelopen weekend zaten we met de gehuurde Porsche meteen in het goede ritme, maar kwamen wat power te kort om hoger te eindigen. Ik voel dat het vlugger kan. De nieuwe motor van Peter zal ons binnenkort in betere omstandigheden aan de start laten komen. Wat de Aston Martin betreft is het momenteel nog koffiedik kijken met wat de concurrentie zal uitpakken. Voorlopig Denk ik dat we enige GT4 zijn tegen enkele GT4 Light-wagens. De GT4 is een bijna standaard wagen, weegt 1350 kg. en heeft weinig mogelijkheden tot afstellen. Hier moet de piloot zich aanpassen aan het karakter van de wagen ipv de wagen af te stellen aan de noden van de piloot. Ondanks de zware consumptie van

de V8 4.2l-motor denk ik toch dat we een goede wagen hebben voor de 24 Hours of Zolder. Verder is de Aston een prachtige wagen om te rijden. De ABS, traction control en het schakelsysteem aan het stuur met automatisch tussengas stelt ons in staat om relaxed te racen. Er is zelfs een airco aanwezig. Het is wel nog even wennen om te remmen met de linkervoet, Ik hoop alleen dat we met de andere GT4-wagens een wedstrijd in de wedstrijd kunnen rijden en ook een apart podium krijgen”, besluit de zaakvoerder van Accent.
Ook Peter Van Audenhove is aan zijn tiende seizoen toe in de autosport. Het begon allemaal vrij onschuldig in de VW Fun Cup samen met Luc Vande Casteele om dan later via de Zolder Touring Cup door te groeien naar de Belcar waarin hij meerdere keren op de afspraak verscheen tijdens de 24 Hours of Zolder bij ondermeer Ham Car en Speedlover. Toen in de BTCS de GT-wagens werden geweerd kocht Van Audenhove zich de kampioenen-Porsche 996 GT3 van GPR en dook daarmee op in de Belcar Endurance Cup samen met Clocheret en behaalde verschillende mooie ereplaatsen en titels in het PAK-kampioenschap.

“Ik ben net als Philip tevreden over de eerste wedstrijd van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup. Door het feit dat mijn nieuwe RS-motor nog niet klaar was, moesten we het stellen met een minder krachtige versie. Ik hoop vanaf de komende wedstrijd in Zolder reeds te beschikken over de RS-motor. Maar daaromtrent is er nog geen zekerheid. Met wat we presteerden tijdens de eerste wedstrijd ben ik ervan overtuigd dat we met de méér krachtige motor een plaats mogen viseren binnen de top 5. De Porsche wordt onderhouden bij Speedlover en het is ook via teambaas André Van Hoof dat ik in contact kwam met Philip Cracco. Meteen kregen we het voorstel om het Belgian GT Championship te betwisten met de Aston Martin N24 GT4. Ik weet dat GT4 een discipline is met een mooie toekomst, maar ik denk niet dat we als mogelijk enige GT4 het kunnen halen van de GT4 Light indien ze op slicks mogen rijden. Maar het is een nieuwe uitdaging. De Aston Martin is een publicitair interessante wagen, heeft een sterke mecaniek en rijdt vrij makkelijk. Het was een hele belevenis toen ik voor het eerst het Zolderse asfalt verkende met de deze exoot. De baanligging is in ieder geval perfect. Ik ben ervan overtuigd dat we een mooi seizoen gaan beleven en met nog enkele consistente piloten erbij kunnen we een goede klassering ambiëren tijdens de 24 Hours of Zolder”.

Bron: DSP,  VOF - Communication, Art & Support
Foto's: Foto Media Service




  

  




 
   

  

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
b61c23
Onthoud mijn gegevens!