Dunlop Sport Maxx Endurance Cup: 'RS Racing-Powercars wil leiderspositie behouden in Klasse en Team Championship'



Dunlop Sport Maxx Endurance Cup 2009 - Zolder Truck Grand Prix

Komend weekend wordt in het kader van de Zolder Truck Grand Prix de vijfde wedstrijd van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup verreden. Terug een wedstrijd over 125 minuten waarbij Ruben Maes en Olivier Van Oost moeten trachten hun leiderspositie in de tussenstand te handhaven. Het aangekondigd forfait van ProSpeed zal de zaak wel enigszins makkelijker maken.




“Door het forfait van ProSpeed komend weekend op Circuit Zolder en ook in Assen krijgen we in Klasse 2 wat meer ademruimte. Als we blijven scoren en we vooral tijdens de wedstrijden met dubbele puntentelling in Assen en de 10 Hours of Zolder gevrijwaard blijven van pech mogen we de titel niet meer uit handen geven”, beaamt Ruben Maes die samen met Olivier Van Oost reeds viermaal op het podium stond en één overwinning in de wacht sleepte.
“Maar we mogen nog niet op onze lauweren rusten. Pas na komend weekend zijn we net over halfweg het kampioenschap op gebied van de puntentelling. Pech in Assen of de afsluitende 10 Hours of Zolder met de gekende dubbele punten kan ons nog in de problemen brengen. We hadden het wel enigszins liever anders gezien en met ProSpeed gestreden tot de laatste meters. Op gebied van strategie moet alles nu worden omgegooid en moeten we ons nu niet meer focussen op Rudi Penders en Franz Lamot. Dat brengt een beetje de spankracht uit het kampioenschap in Klasse 2”.

In Klasse 2 van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup zitten Maes en Van Oost voorlopig op rozen. Maar voor het Team Championship, waarin de meest regelmatige rijders van iedere Klasse telkens een pak punten scoren, liggen er nog enkele gevaarlijke kapers op de kust uit de andere Klassen.

“Het is uiteraard de bedoeling dat we naast de titel in Klasse 2 ook het Team Championship viseren”, treedt Olivier Van Oost zijn kompaan bij.
“Daarin is de situatie enorm spannend. De BMW diesel van Recy Team, de Renaults Clio van Vermeeren/Aerts en Van den Broeck/Voet, de Saker en de G&R-BMW M3 staan gevaarlijk in de buurt. Drie wagens uit Klasse 4 en twee uit Klasse 3 waar we geen vat op hebben in de race. Rekening houdend met het verplichte schrapresultaat staan we in het Team Championship met vijf wagens op drie punten van elkaar. Dus ook hier moeten we blijven scoren en trachten de Klasse 2 te winnen om aan de leiding te blijven. Dit wordt dus onze nieuwe target en zal ook onze motivatie zijn om te blijven strijden voor de overwinning in Klasse 2. Concurrentie zal er genoeg zijn, want de Porsches 997 zijn sneller dan onze 996 en indien we een steekje laten vallen, zal er altijd wel eentje klaar staan om het commando over te nemen. En uiteraard willen we ook een algemene overwinning boeken. Maar tegenover de Viper en eventuele andere wagens uit Klasse 1 hebben we normaliter geen verhaal. Het voornaamste is dat we gemotiveerd blijven”, besluit Olivier van Oost.
 
Méér nieuws en foto’s op www.rsracing.be





















   



  


  

Reageren

Naam   E-mail Mijn url
Voer onderstaande code hiernaast in:
975880
Onthoud mijn gegevens!